6 rzeczy, które mogą dać przewagę małym biznesom

6 rzeczy, które mogą dać przewagę małym biznesom

Wbrew powszechnemu przekonaniu małe firmy mogą przetrwać szaloną gospodarkę, podejmując pewne proaktywne kroki.

1. Zapewnij spektakularną obsługę klienta – za każdym razem.  Niech przyjaciel lub współpracownik odwiedzi Twoją firmę i przekaże opinię z perspektywy klienta.  Ta osoba powinna być nieznana Twojemu personelowi i chętna do przeprowadzenia szczerej oceny.

2. Upewnij się, że Twoje biuro z przodu i z tyłu działa jak dobrze naoliwiona maszyna.  Czy front i back office mówią Twoim klientom to samo?

3. Zarządzaj relacjami z klientami — powracający klienci podejmują najmniej wysiłku — wykorzystaj to na swoją korzyść.  Bądź w kontakcie często.

4. Przejrzyj swój plan strategiczny co miesiąc (co tydzień jest jeszcze lepszy).  Upewnij się, że robisz rzeczy, które zaprowadzą Cię tam, gdzie chcesz.

5. W razie potrzeby dostosuj swój plan strategiczny.  Twoja „małość” czyni Cię bardziej elastycznym.

6. Komunikuj się, komunikuj, komunikuj się — z pracownikami i klientami.  Pielęgnuj te relacje.  Często proś o informację zwrotną.

Comments are closed.