Wbrew powszechnemu przekonaniu małe firmy mogą przetrwać szaloną gospodarkę, podejmując pewne proaktywne kroki.
1. Zapewnij spektakularną obsługę klienta – za każdym razem. Niech przyjaciel lub współpracownik odwiedzi Twoją firmę i przekaże opinię z perspektywy klienta. Ta osoba powinna być nieznana Twojemu personelowi i chętna do przeprowadzenia szczerej oceny.
2. Upewnij się, że Twoje biuro z przodu i z tyłu działa jak dobrze naoliwiona maszyna. Czy front i back office mówią Twoim klientom to samo?
3. Zarządzaj relacjami z klientami — powracający klienci podejmują najmniej wysiłku — wykorzystaj to na swoją korzyść. Bądź w kontakcie często.
4. Przejrzyj swój plan strategiczny co miesiąc (co tydzień jest jeszcze lepszy). Upewnij się, że robisz rzeczy, które zaprowadzą Cię tam, gdzie chcesz.
5. W razie potrzeby dostosuj swój plan strategiczny. Twoja „małość” czyni Cię bardziej elastycznym.
6. Komunikuj się, komunikuj, komunikuj się — z pracownikami i klientami. Pielęgnuj te relacje. Często proś o informację zwrotną.