Prowadzenie biznesu zawsze wiąże się z podejmowaniem konkretnych działań marketingowych, mających na celu sprowadzenie klientów. Najlepszą ich formą jest marketing szeptany. Niestety nie da się go kupić ani komuś zlecić. To bardzo specyficzna forma reklamy, która właśnie przez swoją wyjątkowość jest niezwykle skuteczna. Wystarczy kilku zadowolonych klientów i bliscy, którzy szukają sprawdzonego fachowca.
Marketing szeptany opiera się na systemie polecania. Wszystko zaczyna się do pozyskania klienta, który może wejść do lokalu przypadkiem albo mieć specyficzną prośbę. Jeśli uda się go zadowolić, będzie chętnie polecał przedsiębiorstwo dalej. Teraz za każdym razem, kiedy ktoś podzieli się z nim podobnym problemem, on będzie mógł z czystym sumieniem polecić firmę, która pomogła mu go rozwiązać. Marketing szeptany polega więc na polecaniu się nowym klientom za pomocą osób, które są zadowolone z jakości wykonanych usług. Przedsiębiorca niekoniecznie ma na niego wpływ, znacznie częściej odbywa się zupełnie poza jego zasięgiem. Można jednak zastosować go, na przykład na swojej stronie internetowej albo w social mediach. Komentarze, które publikują zadowoleni klienci, mogą stać się dla innych bodźcem do skorzystania z usług. Widzą bowiem, że wiele osób je poleca, podpisując się swoim imieniem i nazwiskiem. To często działa na podświadomość jak gwarancja jakości.