Domena internetowa

Domena internetowa

Współczesne domeny internetowe oferują spersonalizowane pod kątem firmy oraz branży. Nie trzeba wybierać już domen regionalnych, globalnych, narodowych czy funkcjonalnych. Obecnie internet znacznie poszerzył możliwości tworzenia domen internetowych.

Domena internetowa pozwala na znalezienie adresów stron internetowych, adres poczty email czy też serwer. Sama w sobie nic nie może ale jako element adresu DNS aktywuje wspomniane możliwości. Potocznie można powiedzieć, że domena internetowa umożliwia przekształcanie kodu komputerowego na zrozumiały język dla człowieka.
Najczęściej spotykane domeny internetowe: np. .pl, .de, .fr, .co.uk, waw.pl, .wroclaw.pl, .mazury.pl, .slask.pl, .edu, . gov, .org, .biz, .info, .com, .net. To tylko przykłady, jest ich znacznie więcej. Domena internetowa podpowiada też jaki jest zasięg jej stosowania: funkcjonalny, narodowy, regionalny czy może globalny. Większość firm chce mieć zasięg globalny więc do biznesu wybierane są zazwyczaj domeny globalne: com.

Dlatego w 2014 roku pomyślano o biznesie i stworzono nowe domeny. Zakładając firmę warto się rozejrzeć za domenami internetowymi branżowymi, zawierającymi słowo klucz tego czym się firma zajmuje np. bar, .fitness, .marketing, .berlin.

Informatycy jednak poszli dalej i obecnie można tworzyć domeny internetowe związane z daną marką, czyli po prostu domena internetowa z nazwą firmy np. .ibm firmy IBM. Takie tworzone na własny użytek domeny trzeba wykupić co jakiś czas, najczęściej jeden rok. Proces ten nazywany jest rejestracją domeny internetowej.

Comments are closed.